آجیل سرا

پیوندها

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خوردن پسته در بارداری

خوردن پسته در دوران بارداری بسیار با اهمیت است اگر از گروه زنان باردار هستید، ممکن است با مشاوره غذائی که به شما داده می‌شود، سردرگم شوید.، و همچنین نگران غذای مصرفی خود باشید. برای خرید پسته به سایت اینترنتی آجیل سرا مرجعه کنید. 

درحالی‌که در طول حاملگی باید از غذاهای خاصی اجتناب کرد، بیشتر غذاهای مغذی را می‌توان به‌عنوان بخشی از رژیم سالم خود در نظر گرفت.

پسته‌ها آجیل مغذی هستند که شامل مواد مغذی بسیاری را در دوران بارداری هستند

درباره آجیل پسته و حاملگی بیشتر بدانید تا به شما کمک کند بهترین تصمیم را بگیرید

در دوران بارداری باید کارهای زیادی انجام دهیم و از مهم‌ترین جنبه‌ها رژیم غذایی سالم است که خوردن پسته برای سلامتی همه زنان باردار مفید است.

بسیاری از مزایای تغذیه‌ای که پسته‌ها ارائه می‌دهد و دانستن در مورد آن کمک خواهد کرد که آن را در رژیم بارداری خود به‌درستی استفاده کنید

باوجود داشتن یک منبع غنی از انرژی، پسته با کالری کم و ترکیبی از مواد مغذی دیگر درپسته است.

ارزش تغذیه‌ای بالای آن‌ها در این واقعیت است که حدود 30 گرم از این آجیل دارای 6 گرم پروتئین، 2.8 گرم فیبر و 12.7 گرم از کل چربی است. مقدار کالری حدود 500 در 100 گرم است

مزایای خوردن پسته هنگام بارداری

مصرف پسته می‌تواند تقریباً تمام نیازهای روزانه آهن، کلسیم، فولات، پتاسیم را در دوران بارداری را

فراهم کند این‌همه برای رشد و توسعه کودک شما در رحم ضروری است

مزایای پسته در دوران بارداری عبارت‌اند از:

برطرف کردن کم خونی از مشکلات بسیاری از زنان باردار است زیرا پسته غنی از آهن ،مس ،پتاسیم،وکلسیم است با جذب فولات باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود

پسته هاغنی از پروتئین است که برای رشد عضلات و بافت‌های کودک ضروری است

اسید چرب اشباع‌نشده حاوی آن‌ها می‌تواند به افزایش سطح کلسترول خوب و پایین آوردن کلسترول بد خون کمک کند تا تعادل چربی‌ها را حفظ کند.

وجود آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین E، ویتامین A، کاروتن ها و ترکیبات پلی فنیک، سیستم ایمنی شمارا افزایش می‌دهد.

مس در پسته کمک می‌کند تا در طول بارداری میزان خون قرمز را حفظ کند.

خواص ضدالتهاب کمک به مبارزه با درد مفصلی و تورم در دوران بارداری.

محتوای فیبر آجیل به مبارزه با یبوست کمک می‌کند که زنان باردار مستعد ابتلا به آن هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 باعث رشد مغز کودک می‌شود.

حاوی چندین ویتامین B پیچیده مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، ویتامین B6 و فولات است که برای رشد جنین مهم هستند.

علاوه بر این، پسته در جلوگیری از بیماری کبد، زردی و کم‌خونی مفید است.

حضور فروکتان در پسته می‌تواند منجر به مسائل گوارشی مانند اسهال، یبوست، نفخ، درد شکم و فتق عادت شود. زیرا غذاهای سوخته حاوی سدیم بیشتری هستند که می‌توانند فشارخون را افزایش دهند و این امر در دوران بارداری خوب نیست.

پسته خام اعتقاد بر این است که آجیل دارای خصوصیات گرمایی است که می‌تواند بر سلامتی یک زن باردار تأثیر بگذارد

چگونه می‌توان از پسته در رژیم غذایی خود استفاده کرد؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پسته‌ها را در رژیم روزانه خود در دوران بارداری اضافه کنید در اینجا چند راهنمایی مفید وجود دارد:

شما می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک میان وعده خام بخورید یا انتخاب کنید که آن‌ها را به یکی از دستورالعمل‌هایتان اضافه کنید.

سعی کنید برای چند لحظه و تنوع، پسته را به سالاد خود اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید یک پودر پسته واژه کباب کردن، سرخ کردن و......و ماست و بلغور جو دوسر یا با یک صبحانه مغذی مصرف کنید

پسته‌ها بسیار مغذی هستند و مواد مغذی زیادی را هم شامل می‌شوند در دوران بارداری هر غذایی مصرف می‌کنید باید جوانب مثبت و منفی آن را سنجید و بعد مصرف کنید

این وظیفه هر زن بارداری است زیرا سالم بودن جنین بسیار تا بسیار واسه شما بااهمیت است

  • آجیل سرا
  • ۰
  • ۰

آجیل های مفید برای کم خونی؟

گردو، بادام زمینی و پسته؛ کاهنده کلسترول خون
تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چندزنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

 

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تریدر کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

 

بادام برای فشارخونی ها
بادام بین مغزهای مختلف، تقریبا دارای بالاترین حجم از منیزیم است. درواقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است. به طوری که حدود 67 درصد منیزیم در هر 100 گرم بادام وجود دارد.

 

از آنجایی که نقش این ماده معدنی در پیشگیری ار بروز بیماری ها، سکته قلبی و تنظیم فشار خون به اثبات رسیده، مصرف روزانه 5 تا 8 بادام خام می تواند با کاهش گرفتگی عروق و تسهیل گردش خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام می تواند با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم 20- 15 درصد کاهش دهد.

 

گردو برای بیماران قلبی و مغزی
بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 دانسته اند. تقریبا هر 3-2 گردوی درسته، به اندازه حدود 200 گرم گوشت ماهی، امگا 3 دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، 2.7 گرم امگا 3 را در خود جای داده است.

 

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا 3 موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.

 

بادام زمینی برای کم خون ها
آهن غیرهِم و فولات فراوان موجود در بادام زمینی، باعث شده این مغز مغذی به یکی از بهترین خوراکی ها برای افراد کم خون تبدیل شود. بادام زمینی، حجم مناسبی از منیزیم و ویتامین B6 را هم در خود جای داده و از این رو می تواند به جذب بهتر آهن در بدن افراد مختلف، مخصوصا مبتلایان به کم خونی کمک کند.

برای خرید آجیل به آجیل سرا مراجعه کنید. 

  • آجیل سرا
  • ۰
  • ۰


آلو قطره طلا (بخارا)
یکی از انواع آلوهای زرد، آلو قطره طلا است که یک آلوی کوچک و شیرین است و در فرانسه برای تهیه چاشنی غذا از آن استفاده می شود. این آلوها یکی از شیرین ترین انواع آلوها هستند. آلو قطره طلا در ایران عموما با نام آلو بخارا شناخته می شود و خواستگاه آن در کشور ما بیشتر در مناطق شمال شرقی، شمال غربی و نواحی کوهستانی برخی از استان‌های مرکزی است. کشت این آلو در گذشته های دور بیشتر در مناطق نزدیک به خراسان بوده به همین خاطر هم به آلو بخارا معروف شده است. این نوع از آلو سرشار از پتاسیم است و در نتیجه مصرف آن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند بسیار توصیه می شود. علاوه بر این در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین A و ویتامین B6 نیز یافت می شود. خورش آلو بخارا یکی از خورش های بسیار خوش رنگ و خوش طعمی است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

آلو سانتریزه (سانتروزا)
یکی از ارقام درشت و پرطرفدار آلو که منشا اصلی پیدایش آن مناطق اروپایی است، آلو سانتروزا نام دارد. رنگ این میوه به قرمز کهربایی معروف بوده و بسیار خوشمزه و آبدار است. طعم لذیذ و گوشتی این محصول موجب شده تا در بیشتر غذاها و دسرها کاربرد داشته باشد. مصرف آلو سانتروزا برای پیشگیری از کم خونی، پیشگیری از پوکی استخوان، کنترل فشار خون و حفظ دستگاه گوارش توصیه می شود.


آلو شابلون
آلو شابلون بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود. گونه‌‌های متفاوت این میوه برای اولین بار در قرن ۱۹، توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد. آلو شابلون بیشتر به صورت تازه مصرف می شود و می توان آن را به عنوان یک چاشنی خوشمزه به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد. از این آلو در تهیه کمپوت و مربا نیز استفاده می شود. آلو شابلون خشک شده یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ ها است. در طب چینی، آب آلو شابلون خشک به منظور سم ‌زدایی و شادابی بدن بعد از خواب تجویز می شود.

آلو سیاه
آلو سیاه یکی از انواع آلوهای ژاپنی است که در خانواده هلو، شلیل و بادام قرار گرفته است. طعم آلو سیاه شیرین است و زمانی که پخته می شود تمام ظرف را به رنگ بنفش در می آورد. پوست این آلوهای خوش طعم و آبدار عموما  قرمز درخشان تا بنفش تیره است و از طبع معتدلی برخوردار می باشد. مصرف آلوی سیاه برای حفظ سلامت استخوان و درمان پوکی استخوان بسیار موثر است و به تنظیم و مقاوم سازی توده های استخوانی در مبتلایان به پوکی استخوان کمک می کند. از آلو سیاه برای پخت خورش و مرغ و همچنین انواع دسرها نظیر تارت و کیک استفاده می شود.

آلو و آلوچه قرمز
یکی دیگر از انواع آلوهای با کیفیت که از آن در محصولات غذایی مختلف استفاده می شود آلو قرمز است. پوست و گوشت این آلو اغلب به رنگ قرمز روشن است و طعم تند پوست آن شیرینی داخل میوه را تعدیل می بخشد. از آنجایی که این میوه هنگام رسیدن بسیار نرم است، حمل و نقل آن دشوار خواهد بود. آلو قرمز خود دارای انواع مختلف و رایجی نظیر سانتاروزا و قلب فیل است که از آلوی قلب فیل را می توان برای تهیه مربا و یا چاشنی استفاده کرد. آلوچه های قرمز نیز اغلب دارای طعم مناسب و ترش هستند و در تهیه انواع ترشی و لواشک کاربرد دارند. انواع ویتامین و همچنین پتاسیم، کلسیم و منیزیم موجود در آلو و آلوچه قرمز برای سلامتی بدن بسیار مفید است.


آلو برقانی
آلو برقانی بومی کشور ایران است و عموما به صورت تازه مصرف نمی شود. بلکه خشک شده آن در پخت غذاهایی همچون آش و خورش کاربرد دارد. گنجاندن این نوع از آلو به برنامه غذایی مانند دیگر انواع آن برای سلامتی مزایای زیادی دارد و  به پیشگیری از پوکی استخوان و رفع یبوست کمک می کند. برای خرید آلو خشک آجیل سرا کلیک کنید. 

آلو قیسی
قِیسی نوعی از زردآلو است که طعم شیرین و مطبوعی دارد و در بیشتر نقاط ایران یافت می‌شود. البته برگه زردآلوی خشک شده را نیز قیسی می‌نامند که به برگه یا پر شناخته می شود. قیسی از سوغاتی‌های شهرهایی مانند آذربایجان شرقی، تبریز و شاهرود است. علاوه بر این بخشی از قیسی تولیدی ایران به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد. قیسی آفتابی که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، بیشتر در شهرها و مناطق آذربایجان تولید می شود. مربای قیسی آفتابی از دسرهای معروف و پرطرفدار شهر تبریز است. خورش آلو قیسی نیز یکی از خورش های بسیار خوشمزه در ایران به ویژه در مناطق شمالی است.

  • آجیل سرا