آجیل سرا

پیوندها

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرنی دنیای گسترده ای دارد و میتوان آن را با مواد اولیه و به طعم های مختلفی تهیه کرد. یکی از انواع فرنی؛ فرنی نارگیلی است که طعم خاص تر و خوشمزه تری نسبت به فرنی ساده با آرد برنج دارد. فرنی نارگیل خواص زیادی دارد و برای کودکان بسیار توصیه می شود. البته فرنی معمولا برای ماه رمضان و افطاری ها به شدت مورد استقبال قرار می گیرد و به سلامتی بدن شما کمک می کند. فرنی نارگیلی به خاطر داشتن تخم مرغ، آرد و نشاسته شما را مدت بیشتری سیر نگه می دارد و مواد مورد نیاز بدنتان را تامین می کند.

در این مطلب ما طرز تهیه فرنی نارگیلی مجلسی را به همراه تمام نکات لازم و کلیدی آن توضیح می دهیم. اما با امتحان کردن این فرنی خوشمزه به شما حق می دهیم که دوست داشته باشید فرنی های متنوع تر و بیشتری را یاد بگیرید. پس ما هم به شما فرنی آرد گندم، فرنی گل محمدی، فرنی پسته، فرنی بادام، فرنی بستنی و فرنی ورمیشل را پیشنهاد می کنیم که به تازگی آموزش های آن ها را برایتان آماده کرده ایم. خوشحال می شویم شما هم بعد از تهیه کردن این فرنی های دوست داشتنی؛ به ما بگویید طعم کدام فرنی را از همه بیشتر دوست داشتید. با طرز تهیه فرنی نارگیل در خدمت شما عزیزان هستیم. برای خرید پودر نارگیل به سایت آجیل سرا مراجعه کنید.


 

مرحله اول:
برای تهیه فرنی نارگیل ابتدا باید در یک قابلمه؛ آرد سفید و آرد برنج را الک کنید.

مرحله دوم:
شکر، پودر نارگیل و نشاسته ذرت را به کاسه ی محتوی آرد اضافه کنید. به کمک یک قاشق مواد خشک را به خوبی با هم مخلوط کنید تا با مشکل گلوله شدن آرد در شیر مواجه نشوید.

مرحله سوم:
شیر سرد را کم کم به قابلمه ی محتوی مواد خشک اضافه کنید. به کمک همزن دستی مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:
زرده تخم مرغ را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. به طور مداوم فرنی را بهم بزنید. این کار را به مدت 25 الی 30 دقیقه ادامه دهید تا فرنی نارگیل شما غلیظ شود.

مرحله آخر:
وانیل را 5 دقیقه ی آخر اضافه کنید. مراقب باشید فرنی نارگیلی ته نگیرد و نسوزد. وقتی فرنی به غلظت مطلوبی رسید آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بریزید. صبر کنید تا خنک شود و رویه ببندد. سپس فرنی نارگیلی را با پودر نارگیل، مغز بادام و پسته یا گل محمدی تزیین کنید. نوش جان.

  • آجیل سرا
  • ۰
  • ۰

فواید گردو در بارداری
گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که برای رشد بهتر چشم و مغز جنین شما مفید هستند.
گردو شامل موادی است که در کنترل سطح کلسترول خون کمک می کنند و سطح کلسترول خوب (HDL) بدن شما را افزایش می دهد.
خوردن گردو در مقادیر متوسط، پروتئین بدن شما در دوران بارداری را در حد نرمال حفظ می کند.
روغن گردو در حفظ عملکرد سلول های اندوتلیال، که رگ های خونی در سراسر بدن را تشکیل می دهد، مفید است. این سلول ها نقش مهمی در انعطاف پذیری رگ های خونی دارند. از این رو، التهاب رگ های خونی را می توان با مصرف منظم گردو کنترل کرد.
از آنجا که گردوها رگ های خونی را منبسط می کنند، می توانند به کنترل فشار خون شما کمک کنند.
گردو یک انبار پروتئین و فیبر است که برای مادران باردار واجب است.
آنتی اکسیدان های موجود در گردو به تقویت ایمنی مادران باردار کمک می کنند. توصیه می شود که گردو را همراه با پوست قهوه ای نازک روی آن بخورید. این به این دلیل است که 90 درصد از آنتی اکسیدان های موجود در گردو در پوست آن تمرکز می شود.
مس موجود در گردو به رشد مناسب جنین کمک می کند.
گردوها حاوی پلی فنول ها و مس هستند که می توانند از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و بروز سرطان جلوگیری کنند.
پس از زایمان، توصیه می شود که مادران گردو مصرف کنند تا افسردگی پس از زایمان را در امان بمانند. محتوای اسید آلفا لینولنیک گردوها برای مبارزه با افسردگی پس از زایمان، روان پریشی و حتی زوال عقل بسیار مفید است.
11. این آجیل فوق العاده، همچنین سطح ملاتونین را تنظیم می کند. ملاتونین موجب خواب می شود و مصرف گردو در سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم است زیرا، زمانی است که شما معمولا با با اختلالات خواب مواجه می شوید.
از آنجا که گردوها دارای پروتئین و فیبر بالا هستند، گردو به شما کمک می کند بیشتر احساس سیر شدن داشته باشید و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری کنید.
ویتامین E در گردو از سلول ها محافظت نموده و به حفظ ساختار غشاء سلول ها کمک می کند. همچنین نقش مهمی در رشد ریه های جنین ایفا می کند و می تواند خطر ابتلا به آسم و دیگر مشکلات تنفسی را کاهش دهد.
گردو حاوی مس است که برای به وجود آمدن گلبول های قرمز مورد نیاز است.

 

برای خرید گردو می توانید به سایت آجیل سرا مراجعه کنید و محصول دلخواه خود راخریداری نمیایید. 

  • آجیل سرا
  • ۰
  • ۰

آلو خشک یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین خوراکی ها، محسوب می شود که حاصل درخت و نهال آلو می باشد . که دارای خواص بسیاری برای سلامتی انسان می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با مزایای آلو خشک بیشتر آشنا کنیم. اما  رعایت حد مصرف این خوراکی از نکات بسیار مهمی می باشد. که باید حتما رعایت شود. زیرا استفاده بیش از حد از آن، می تواند موجب عوارض و مشکلاتی مانند اسهال و نفخ در بدن شما شود.

بهبود عملکرد ایمنی بدن
از مزایای آلو خشک می توان به تقویت ایمنی بدن اشاره نمود. از آنجایی که آلو خشک منبعی غنی از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و منیزیم می باشد. از طرفی دارای ویتامین های  C و E نیز هست. مصرف آن می تواند از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد، محافظت نماید. و به این صورت سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
از دیگر فواید آلو خشک، می توان به ملین بودن آن اشاره نمود. آلو خشک به رشد باکتری های مفید روده کمک می کند. از طرفی سرعت جابجایی مواد را در روده بزرگ، کاهش می دهد. به همین دلیل خوردن آن به افرادی که دچار یبوست و سوء هاضمه می باشند، توصیه می شود. آجیل سرا یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین می باشد که برای خرید آلو خشک به سایتش مراجعه کنید. 

جلوگیری از بروز پوکی استخوان
با توجه به آزمایشاتی که بر روی آلو خشک انجام شده است. آلو را دارویی طبیعی به منظور بهبود وضعیت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان معرفی نموده اند. به همین منظور استفاده از آن را رژیمی ایده آل و یک درمان کامل برای افرادی که، بیماری پوکی استخوان دارند، می دانند.

کاهش وزن با استفاده از آلو خشک
از دیگر مزایای آلو خشک، کمک به لاغری و کاهش وزن می باشد. آلو خشک علاوه بر اینکه انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در کنار آن به دیرتر هضم شدن غذا نیز کمک می کند. که موجب می شود تا شما در مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. به همین دلیل است که خوردن 2 تا 3 عدد آلو خشک می تواند در لاغری و کاهش وزن بسیار موثر باشد. فیبر محلول موجود در آلو نیز در کاهش وزن بسیار موثر می باشد.

  • آجیل سرا
  • ۰
  • ۰

خرید ادویه جات صادراتی
خرید ادویه جات یکی از مهمترین خرید های آشپزان می باشد. چاشنی ها و ادویه ها یکی از اصلی ترین طعم دهنده و رنگ دهنده انواع غذا ها می باشد. یکی از اصلی ترین کاربرد استفاده از انواع چاشنی ها در تهیه غذا ها، گرفتن بوی زخم گوشت می باشد. برای خرید چاشنی ها باید دقت کنید که از عطاری ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. انواع ادویه جات شامل پودر فلفل، پودر دارچین، پودر زردچوبه، پودر سیر و دیگر موارد می باشد.

شما می توانید برای خرید چاشنی ها از طریق یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی فروش ادویه جات اقدام به خرید کنید. آجیل سرا تمام محصولات ادویه خود را در بسته بندی های بهداشتی به مشتریان خود به فروش می رساند.

 انواع چاشنی ها
انواع مختلفی از چاشنی ها و ادویه جات برای تهیه غذاهای مختلف با توجه به مواد اولیه آن ها یکی از مهمترین مواد سرآشپز ها می باشد. چاشنی نوعی طعم دهنده اصلی غذا می باشد که منشا گیاهی نیز دارد. ادویه جات شامل تعداد بسیار زیادی می باشند که هر کدام از چاشنی ها دارای طعم و خواش منحصر به فردی می باشند. انواع چاشنی ها در تمام غذا ها قابل استفاده هستند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از چند نوع ادویه متنوع در یک نوع غذا ممکن است باعث بد طعم شدن غذا شود. خرید ادویه جات به سرآشپزان توصیه می شود.

لیست ادویه جات
ممکن است در هنگام خرید ادویه جات دچار سردرگمی شوید و ندانید که دقیقا چه محصولاتی باید خریداری کنید. قصد داریم انواع چاشنی را برای شما لیست کنیم. در بین ادویه ها پودر نارگیل بسیار مقوی و پرکاربرد است برای خرید پودر نارگیل به آجیل سرا بروید و خرید را به صورت اینترنتی انجام دهید. 

  • آجیل سرا