آجیل سرا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

آجیل های مفید برای کم خونی؟

گردو، بادام زمینی و پسته؛ کاهنده کلسترول خون
تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چندزنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

 

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تریدر کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

 

بادام برای فشارخونی ها
بادام بین مغزهای مختلف، تقریبا دارای بالاترین حجم از منیزیم است. درواقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است. به طوری که حدود 67 درصد منیزیم در هر 100 گرم بادام وجود دارد.

 

از آنجایی که نقش این ماده معدنی در پیشگیری ار بروز بیماری ها، سکته قلبی و تنظیم فشار خون به اثبات رسیده، مصرف روزانه 5 تا 8 بادام خام می تواند با کاهش گرفتگی عروق و تسهیل گردش خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام می تواند با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم 20- 15 درصد کاهش دهد.

 

گردو برای بیماران قلبی و مغزی
بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 دانسته اند. تقریبا هر 3-2 گردوی درسته، به اندازه حدود 200 گرم گوشت ماهی، امگا 3 دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، 2.7 گرم امگا 3 را در خود جای داده است.

 

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا 3 موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.

 

بادام زمینی برای کم خون ها
آهن غیرهِم و فولات فراوان موجود در بادام زمینی، باعث شده این مغز مغذی به یکی از بهترین خوراکی ها برای افراد کم خون تبدیل شود. بادام زمینی، حجم مناسبی از منیزیم و ویتامین B6 را هم در خود جای داده و از این رو می تواند به جذب بهتر آهن در بدن افراد مختلف، مخصوصا مبتلایان به کم خونی کمک کند.

برای خرید آجیل به آجیل سرا مراجعه کنید. 

  • ۰۰/۰۲/۱۱
  • آجیل سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی