آجیل سرا

پیوندها
  • ۰
  • ۰


آلو قطره طلا (بخارا)
یکی از انواع آلوهای زرد، آلو قطره طلا است که یک آلوی کوچک و شیرین است و در فرانسه برای تهیه چاشنی غذا از آن استفاده می شود. این آلوها یکی از شیرین ترین انواع آلوها هستند. آلو قطره طلا در ایران عموما با نام آلو بخارا شناخته می شود و خواستگاه آن در کشور ما بیشتر در مناطق شمال شرقی، شمال غربی و نواحی کوهستانی برخی از استان‌های مرکزی است. کشت این آلو در گذشته های دور بیشتر در مناطق نزدیک به خراسان بوده به همین خاطر هم به آلو بخارا معروف شده است. این نوع از آلو سرشار از پتاسیم است و در نتیجه مصرف آن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند بسیار توصیه می شود. علاوه بر این در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین A و ویتامین B6 نیز یافت می شود. خورش آلو بخارا یکی از خورش های بسیار خوش رنگ و خوش طعمی است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

آلو سانتریزه (سانتروزا)
یکی از ارقام درشت و پرطرفدار آلو که منشا اصلی پیدایش آن مناطق اروپایی است، آلو سانتروزا نام دارد. رنگ این میوه به قرمز کهربایی معروف بوده و بسیار خوشمزه و آبدار است. طعم لذیذ و گوشتی این محصول موجب شده تا در بیشتر غذاها و دسرها کاربرد داشته باشد. مصرف آلو سانتروزا برای پیشگیری از کم خونی، پیشگیری از پوکی استخوان، کنترل فشار خون و حفظ دستگاه گوارش توصیه می شود.


آلو شابلون
آلو شابلون بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود. گونه‌‌های متفاوت این میوه برای اولین بار در قرن ۱۹، توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد. آلو شابلون بیشتر به صورت تازه مصرف می شود و می توان آن را به عنوان یک چاشنی خوشمزه به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد. از این آلو در تهیه کمپوت و مربا نیز استفاده می شود. آلو شابلون خشک شده یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ ها است. در طب چینی، آب آلو شابلون خشک به منظور سم ‌زدایی و شادابی بدن بعد از خواب تجویز می شود.

آلو سیاه
آلو سیاه یکی از انواع آلوهای ژاپنی است که در خانواده هلو، شلیل و بادام قرار گرفته است. طعم آلو سیاه شیرین است و زمانی که پخته می شود تمام ظرف را به رنگ بنفش در می آورد. پوست این آلوهای خوش طعم و آبدار عموما  قرمز درخشان تا بنفش تیره است و از طبع معتدلی برخوردار می باشد. مصرف آلوی سیاه برای حفظ سلامت استخوان و درمان پوکی استخوان بسیار موثر است و به تنظیم و مقاوم سازی توده های استخوانی در مبتلایان به پوکی استخوان کمک می کند. از آلو سیاه برای پخت خورش و مرغ و همچنین انواع دسرها نظیر تارت و کیک استفاده می شود.

آلو و آلوچه قرمز
یکی دیگر از انواع آلوهای با کیفیت که از آن در محصولات غذایی مختلف استفاده می شود آلو قرمز است. پوست و گوشت این آلو اغلب به رنگ قرمز روشن است و طعم تند پوست آن شیرینی داخل میوه را تعدیل می بخشد. از آنجایی که این میوه هنگام رسیدن بسیار نرم است، حمل و نقل آن دشوار خواهد بود. آلو قرمز خود دارای انواع مختلف و رایجی نظیر سانتاروزا و قلب فیل است که از آلوی قلب فیل را می توان برای تهیه مربا و یا چاشنی استفاده کرد. آلوچه های قرمز نیز اغلب دارای طعم مناسب و ترش هستند و در تهیه انواع ترشی و لواشک کاربرد دارند. انواع ویتامین و همچنین پتاسیم، کلسیم و منیزیم موجود در آلو و آلوچه قرمز برای سلامتی بدن بسیار مفید است.


آلو برقانی
آلو برقانی بومی کشور ایران است و عموما به صورت تازه مصرف نمی شود. بلکه خشک شده آن در پخت غذاهایی همچون آش و خورش کاربرد دارد. گنجاندن این نوع از آلو به برنامه غذایی مانند دیگر انواع آن برای سلامتی مزایای زیادی دارد و  به پیشگیری از پوکی استخوان و رفع یبوست کمک می کند. برای خرید آلو خشک آجیل سرا کلیک کنید. 

آلو قیسی
قِیسی نوعی از زردآلو است که طعم شیرین و مطبوعی دارد و در بیشتر نقاط ایران یافت می‌شود. البته برگه زردآلوی خشک شده را نیز قیسی می‌نامند که به برگه یا پر شناخته می شود. قیسی از سوغاتی‌های شهرهایی مانند آذربایجان شرقی، تبریز و شاهرود است. علاوه بر این بخشی از قیسی تولیدی ایران به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد. قیسی آفتابی که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، بیشتر در شهرها و مناطق آذربایجان تولید می شود. مربای قیسی آفتابی از دسرهای معروف و پرطرفدار شهر تبریز است. خورش آلو قیسی نیز یکی از خورش های بسیار خوشمزه در ایران به ویژه در مناطق شمالی است.

  • ۰۰/۰۲/۰۵
  • آجیل سرا

نظرات (۱)

سایت شما عالی هستش 

امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی