آجیل سرا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تفاوت تغذیه‌ای میوه‌های تازه و میوه‌های خشک


خشک کردن میوه برخی آثار منفی را در مواد مغذی آنها به جای میگذارد که مهم‌ترین آن، کاهش و یا حذف برخی ویتامین‌ها (از جمله ویتامین C و اسید فولیک) است. با این وجود، تمام تغییرات در میوه‌های خشک فقط تخریبی نبوده و گاهی از اوقات، اثرات ویژه‌ای برای حالت خشک برخی میوه‌ها وجود دارد که در تازه‌ی آنها این اثرات کمتر است. به عنوان مثال، آلوی خشک اثر ملینی بیشتری نسبت به آلوی تازه دارد. مشابه همین اثر را در انجیر خشک و توت خشک نیز میتوان مثال زد.
 
برخی از میوه‌های خشک تا چهار برابر انواع تازه‌ی خودشان، آنتی‌اکسیدان‌ دارند. درواقع در میوه‌های خشک، به دلیل کاهش حجم میوه، مقدار این مواد مغذی در واحد حجم بیشتر میشود. میوه‌های خشک به دلیل داشتن فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم بالا انتخاب خوبی برای افراد دچار کمبود این مواد هستند. با این وجود، از آنجا که فرآیند خشک کردن موجب از دست رفتن مقادیر قابل توجهی مواد مغذی دیگر (از قبیل ویتامین C و اسید فولیک) و افزایش درصد انرژی و قند در میوه‌ها می‌شود؛ لذا مصرف انواع میوه‌ی تازه، بیشتر توصیه میگردد.
 
اثر خشک کردن بر ارزش غذائی میوه‌ها
روش‌های مختلف خشک کردن، اثرات کم و بیش متفاوتی بر روی مقدار مواد مغذی میوه‌ی خشک شده دارد. روش خانگی یعنی پهن کردن میوه‌ها در جلوی آفتاب موجب ضایع شدن شدید ویتامین C و برخی دیگر از مواد مغذی میشود. در برخی موارد به منظور تسهیل فرآیند خشک کردن و کشتن میکروب‌های بیماری‌زا، ابتدا مدت کمی میوه‌ها را می‌جوشانند یا بخار می‌دهند.

خرید اینترنتی میوه خشک

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید به سایت آجیل سرا مراجعه کنید. آجیل سرا یک فروشگاه اینترنتی می باشد که علاه بر خرید میوه خشک می توانید خرید آجیل نیز انجام دهید. 

  • ۹۹/۱۲/۱۵
  • آجیل سرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی